Dropshipping. Přivýdělek i stálá práce
Co to je?
Laickým slovem by se dalo říci: Zákazník si objedná zboží z internetového obchodu. Ten objednávku přepošle dodavateli nebo výrobci, který produkt zašle zákazníkovi. Majiteli internetového obchodu tímto odpadá práce s expedicí balíčku a náklady spojené s vedením skladu. Dodavatel pak zaplatí majiteli internetového obchodu provizi z prodeje, na které se předem domluvili. Zpravidla to bývá 10-20% z celkového prodeje.
Výhody:
– vysoké provize
– velký výběr produktů, bez nutnosti skladů a investic do zboží
– obvykle jste napojení také na sklady vašeho dodavatele a vidíte, co má skladem a co ne
– nebalíte balíčky a nemusíte stát dlouhé fronty na poště
– věnujete se pouze on-line marketingu
Hlavní výhodou jsou především nízké počáteční náklady. Koupíte si doménu a vytvoříte si vlastní internetový ochod. Další možností je využití dropshippingových webových stránek. Na jejich portálu si můžete vytvořit svůj e-shop a oni vás spojí s dodavatelem, kterého si vyberete z jejich nabídky. Bohužel v tomto případě nelze kombinovat dodavatele a musíte mít zboží pouze od jednoho.
Nevýhody:
– reklamace vždy řeší prodejce, to samé platí při vrácení zboží do 14 ti dní
– musíte mít sebekázeň, pří práci z domu nad sebou nemáte žádného šéfa, někdy je těžké se k práci donutit
Dá se na tom vydělat?
Vydělat se dá prakticky na čemkoliv. Ze začátku to berte opravdu jen jako přilepšení při práci, studiu, nebo při rodičovské dovolené a pomalu rozvíjejte svůj business. Každý internetový obchod potřebuje svůj čas.
Měsíčně se dá vydělat pár stovek, ale i poměrně pěkná částka v tisících. Záleží na provedení, výši provize a v neposlední řadě času, kolik tomu věnujete. Nestačí vložit něco na své webové stránky a čekat, že vás zákazník objeví sám. Neobjeví.
Pokud i nadále zvažujete tuto formu podnikání, zamyslete se, které výrobky jsou lukrativní a žádané. Jestli zvolíte e-shop s tisíci výrobky, ale malou marží a spoustou objednávek, nebo raději velké věci, kde budete mít pár objednávek za měsíc, ale výdělek ve výsledku může být větší.
Nebojte se sami oslovovat velké společnosti. Většinou na nabídku toho typu slyší.